Igrifikacijski elementi na mrežnim stranicama enciklopedija

Autor(i)

  • Josip Mihaljević Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje, Zagreb

DOI:

https://doi.org/10.33604/sl.14.27.1

Ključne riječi:

crowdsource enciklopedije, enciklopedije, igrifikacija, igrifikacijski elementi, kvizovi, mrežne stranice, obrazovne igre

Sažetak

U radu se analiziraju igre i igrifikacijski elementi koji se nalaze na mrežnim stranicama enciklopedija. Analizirano je 92 mrežnih stranica općih i posebnih enciklopedija, od kojih 14 sadržava obrazovne mrežne igre ili određene igrifikacijske elemente. Te su igre razvrstane s obzirom na tip: kviz, križaljka, vješala, slagalica ili zagonetka, jedinstvene igre, igre povezivanja itd. Također su unutar igara enciklopedija te stranica enciklopedija identificirani igrifikacijski elementi koji su često prisutni: bodovanje, razine, priča, sustav nagrađivanja itd. Rezultati provedene analize pokazuju da još uvijek malo mrežnih enciklopedija sadržava igre i igrifikacijske elemente (15%) te da od enciklopedija koje imaju igre većina ima kvizove (70%), ali također da postoje neke jedinstvene obrazovne igre koje sadržavaju priču te mogu pomoći korisnicima u učenju geografije, činjenica o životinjama itd. Postoje i igre poput The Wikipedia Adventure, koje poučavaju korisnike kako se koristiti Wikipedijom. Istraživanje je provedeno u sklopu projekta Hrvatski mrežni rječnik – Mrežnik kako bi se osmislio konceptualni okvir igrifikacije mrežnoga rječnika. Metodologija izrade konceptualnoga okvira e-rječnika uz neke se preinake može iskoristiti i za izradu konceptualnoga okvira igrifikacije enciklopedije.

##submission.downloads##

Objavljeno

2021-04-19

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni znanstveni rad